Japon otomobil devi Nissan, inovasyon söylemini satış
kanallarına taşıdı. Facebook’un reklam modeli Lead Ads (Potansiyel Müşteri
Reklamları) üzerinden yürüttüğü SUV ailesi kampanyası ile 160’tan fazla
otomobil satışı gerçekleştiren Nissan’ın bu başarısı, Facebook tarafından
global çapta başarı hikayesi olarak gösterildi.
Qashqai, X-Trail ve Juke modellerinden oluşan SUV
ailesinin satış başarısını daha da yukarıya taşımayı amaçlayan Nissan,
satış stratejileri kapsamında online kanallara önem veriyor. Japon otomobil
devi, Facebook’un yeni nesil reklam modeli Lead Ads (Potansiyel Müşteri
Reklamları) üzerinden yürüttüğü SUV ailesi kampanyası ile beş aylık
periyotta 160’ın üzerinde otomobil satışı elde etti. Facebook’un dünya
çapında başarı hikayesi olarak duyurduğu kampanya ile Nissan, hedef kitlesi
içinde yer alan 5.8 milyon kişiye ulaşıp 20 binden fazla da potansiyel
müşteri talebi aldı.
Nissan’ın sevilen SUV modellerinden birine sahip olmak
isteyen potansiyel müşterilere kolay bir etkileşim sağlayan Lead Ads,
müşterilerin satın alma aksiyonunda oluşan engelleri ortadan kaldıran bir
reklam modeli olarak öne çıkıyor. Diğer reklam modellerine göre yaklaşık
yüzde 39 oranında zaman tasarrufu imkanı veren Lead Ads, kullanıcıların
mobil ortamda hızlı ve sorunsuz bir kayıt oluşturmasını sağlıyor.
Facebook kullanıcıları Haber Kaynağında beliren Nissan
reklamına tıklayıp talep formu oluşturmak istediklerinde karşılarına, hali
hazırda tanımlı olan kimlik ve iletişim bilgileri çıkıyor. Lead Ads, bu
bilgileri onaylayan kullanıcıların talebini Nissan’ın web sayfasını ziyaret
etmelerine gerek kalmadan birkaç tıklama ile Facebook üzerinden markaya
iletiyor. Böylece reklamdan satışa uzanan yolculuk kısalarak daha verimli
bir hale geliyor. Lead Ads ayrıca potansiyel müşteri sürtünmesini
azaltarak, maliyetleri diğer reklam modellerinin form doldurma ortalamasına
göre 9.3 kat, ortalama bir otomobil satışına göre ise 2.1 kat düşürüyor.
Otomotiv sektöründe online kanallardan satış anlamında
öncü konumunda olduklarını söyleyen Nissan Türkiye Genel Müdürü Sinan
Özkök, “İçinde bulunduğumuz konjonktürde yalnızca otomotiv sektöründe
değil, diğer tüm sektörlerde de konvensiyonel satış kanallarını dijital
dünya ile entegre hale getirmek durumundayız. Nissan Türkiye olarak
değişimin farkındayız ve çalışmalarımızı bu yönde gerçekleştiriyoruz”
ifadelerini kullandı. Lead Ads reklam modelinin potansiyel müşteri satın
alma hunisindeki her aşamaya katkıda bulunduğunu belirten Özkök, “Nissan
olarak müşterilerimizin önündeki iletişim zorluklarını kaldırmayı amaçlayan
pürüzsüz bir müşteri ilişkileri yaklaşımına hayati önem veriyoruz. Lead Ads
üzerinden uyguladığımız SUV ailesi kampanyamız ile hedef kitlemizin yüzde
80’ine ilke edindiğimiz bu yaklaşımla ulaştık” dedi.
Facebook’un, Nissan’ın Lead Ads reklam modeli üzerinden
gerçekleştirdiği SUV ailesi kampanyasını global anlamda bir başarı hikayesi
olarak ele aldığının altını çizen Facebook Türkiye Ülke Direktörü Derya
Özkaya Matraş, söz konusu kampanyanın aynı zamanda dünya çapında otomotiv
sektöründeki en iyi kampanya örneklerinden biri olduğunu söyledi. Matraş,
sözlerini şöyle sürdürdü, “Facebook Potansiyel Müşteri Reklamları (Facebook
Lead Ads), başta otomotiv olmak üzere, finans, perakende ve eğitim
sektörlerinde de yaygın olarak kullanılıyor. Facebook Potansiyel Müşteri
Reklamları (Facebook Lead Ads), otomobil sektöründe yaşanan mobil ve insan
odaklı pazarlamaya yönelik dönüşümü yansıtıyor. Otomobil satın alan
insanlar artık mobilde hiç olmadığı kadar fazla zaman geçiyor. Bu
doğrultuda Potansiyel Müşteri Reklamları (Facebook Lead Ads), çözümümüz,
müşterilere mobilde Haber Akışı (News Feed) üzerinden ulaşarak, hızlı ve
sorunsuz kayıt ve bilgi alma imkanı sağlıyor. Nissan’ın olağanüstü kampanya
sonuçları, otomobil satın alan insanların mobil çağdaki etkileşim,
araştırma ve sevdikleri markaya sadakatini doğrular nitelikte. Bu kampanya,
otomobil sektöründeki performans pazarlama kampanyalarının dünyadaki en iyi
ve eşsiz örneklerinden bir tanesi oldu.”
|
Leave a Comment